Jag möter ofta liknande utmaningar för de som utvecklar erbjudanden (nya eller befintliga)
Erbjudandet är otydligt
Initiativ och investeringar är spretiga
Erbjudandet är inte insiktsbaserat
Erbjudandet är inte differentierande
Det saknas tydligt fokus för produktutveckling, kommunikation och kundupplevelse
Som en konsekvens har man ofta tappat energi och nytänkande på vägen.
Men ibland vänder de sig till mig helt enkelt för att de är frustrerade - över att de ser ett så mycket större potential.
Men de har ofta svårt att själva se vad som konkret behöver göras för att förbättra situationen.
Utmaningar som kan lösas med ett specifikt mål i sikte:
Ett insiktsbaserat värdeerbjudande (Aka Value Proposition)
Med flera års erfarenhet har jag utvecklat en effektiv och strukturerad process.
Målet är att ta fram ett insiktsbaserat erbjudande som:
Är tydligt och enkelt att förstå
Är attraktivt för kunder att köpa och motiverar internt
Underlättar prioritering av initiativ och investeringar
Stöttar fokuserad produktutveckling, kommunikation och kundupplevelse
Som bonus på vägen ger processen dit oftast energi, kreativitet, nytändning…. Ja pepp helt enkelt.
Utbildning och coaching
Jag erbjuder coaching till produktägare, produktutvecklare, affärsutvecklare och andra som leder utveckling av nya erbjudanden.
Jag har även ett beprövad utbildningsupplägg där ni lär er min metodik genom att arbeta med hands-on case. (Verkliga eller fiktiva) En digital session per vecka under 4-5 veckor. Men självklart med anpassning efter vilka komponenter som är viktigast för er just nu.
RÖSTER efter min senaste utbildning med Sandvik Coromant:
"Allt var lika intressant eftersom jag lärde mig mycket hela tiden. Men det viktigaste kanske var att definiera nyckelinsikterna och testa dessa, som kommer vara just nyckeln när vi identifierar behoven och utformar vårt erbjudande.”
“Mycket givande kurs som gav nya perspektiv och massor av inspiration! Nu är vi redo för 2021!!👏🏼 Stort tack Clara och Anton för ett mycket proffesionellt upplägg som fungerade kanon digitalt! 🥳👏🏼🌟”
”Kursen har varit riktigt inspirerande. Och jag hoppas att vi ska kunna jobba mer på detta sätt tillsammans med våra kunder för att ta fram våra framtida erbjudanden.”
“Från ett pricing perspektiv så är såklart detta grunden för allt prisarbete. Ju bättre värdepositionering desto tydligare och bättre pris och därmed lönsamhet.” (Pricing Manager)
“Tack för en superkurs! Så lärorikt att jobba med dig.” (Produktägare som jag även coachat)
“Jättebra utbildning och struktur. Kort och koncis. Engagerade och kunniga utbildningsledare. Skapade en bra atmosfär för lärande (transparent och trygg) i varje möte.”
“Superbra utbildning! Imponerande!”
(Obs. Jag använder mig inte av value proposition canvas. Fråga mig gärna varför :))
Intressant?
Maila mig om du behöver hjälp med ditt värdeerbjudande eller har frågor.